Friends are the family you choose - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wesley Betcke - WaarBenJij.nu Friends are the family you choose - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wesley Betcke - WaarBenJij.nu

Friends are the family you choose

Door: Wesley Betcke

Blijf op de hoogte en volg Wesley

17 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is het weer blue monday, niet omdat ik depressief ben, nee in tegendeel. Er staat weer een strak blauwe hemel met een zonnetje voor de deur. Vandaag zit ik hier al 81 dagen, meer dan 2,5 maand en betekent dat ik al op de helft van dit geweldige avontuur zit.

Er is weer van alles gebeurd en er staat nog genoeg op de planning. Op stage gaat alles goed. De Pop-Up Store is wel al open maar we zijn nog steeds aan het experimenteren hoe we het het beste kunnen aanpakken. Toch weer even het stuur naar rechts gooien om te kijken hoe een andere variant werkt.

Vorige week voor het eerst naar een verffeestje geweest; Painted in Bermuda. Roze/oranje van de verf, een gescheurde broekspijp en afgetrapte schoenen maar het was het dubbel en dwars waard!
De zondag erop naar Santa Cruz voor een bezoekje aan de blauwe kamer (een grot waar het water als het ware licht geeft). Een wandeling van bijna een uur, maar nooit bij een blauwe kamer uitgekomen. Vertrouw medestudenten nooit als gids, toch weer wat geleerd op m'n vrije zondag.

Afgelopen week niet veel bijzonders gedaan. Nog steeds volop aan het sporten met Ricka & Rowanna. Al 2,5 maand doen we iedere werkdag een workout, toch best trots op ons dat we na zo'n lange dag stage de energie en motivatie vinden om nog even 40 minuten ons in het zweet te werken. Woensdagavond wezen bowlen, hele leuke avond gehad en een mooie moderne baan. Drie keer raden wie de winst op z'n naam schreef? Deze Rotterdammert bleef met 171 punten Brabandert Erwin met 160 punten mooi voor. Volgende keer beter Erwin!

Vrijdagavond stond Vato Gonzalez op het programma. Een leuk avondje gehad met een select groepje want heel druk was het niet maar gezellig was het zeker. In de late uurtjes nog met een paar huisgenoten bij de Shoarmaboot gegeten en een (veel te) grote bak kapsalon opgevreten(met de nadruk op vreten).

Zaterdag om 11.30 weer fris en fruitig uit bed want er stond om 13.00 een waterpolofinale op het programma; Wild Hogs vs. Sea Turtles. Om 12.15 richting het zwembad gelopen. Iets te vroeg dus nog even op de kant bij de kids gekeken. Om 13.05 zie ik in de verte mensen binnenlopen. Rick...Sandra...Naomi...er kwam geen einde aan. Maar liefst 15 vrienden hadden de moeite genomen om mij te komen aanmoedigen tijdens de finale, waarvan zelfs één iemand speciaal vrij had geregeld van werk. Ik ben niet vaak speechless maar nu wist ik echt even niet wat ik moest zeggen. Diep geraakt door 15 brakke nog half bezopen vrienden die volgepropt in 2 auto's op hun vrije dag naar je komen kijken. Onverwachts een van de mooiste momenten hier op Curacao, masha danki allemaal!

De finale met 15-4 gewonnen en 4x gescoord, mede dankzij die supporters heb ik me natuurlijk even 200% ingezet om niet voor lul te staan door te verliezen. Na de finale lekker ongezond zitten eten bij de McDonald om ons na een powernapp voor te bereiden op het volgende feestje; La Fuente. Wederom een heerlijk avondje gehad, ondanks de regen. Zondag lekker geslapen tot een uur of 11.00 en de middag doorgebracht bij Mambo. Heerlijk om je weekend zo af te sluiten op het strand. Op naar het volgende weekend!

Fijne week allemaal :)

• 17 November 2014 - 20:27

Anita:

Zo al weer 81 dagen. De tijd vliegt. Maar dat is meestal als het leuk en gezellig is toch .En aan al je foto's te zien heb je echt een top tijd daar . Geniet er nog maar lekker van de andere helft van de tijd is om voor je het weet. En zit je weer in dit koude kikker land. Heel veel plezier nog en lang leven de lol

• 17 November 2014 - 20:49

Miranda :

He Wesley,

Weer een leuk verhaal en heb er nu beelden direct bij want dit is het verslag achteraf.
    Heel veel plezier nog. Zo maak je het een mooie herinnering.

Gr. Miranda

• 20 November 2014 - 03:16

Petrabetce:

Geweldig om te lezen we zijn weer helemaal bij.