Living in paradise - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wesley Betcke - WaarBenJij.nu Living in paradise - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Wesley Betcke - WaarBenJij.nu

Living in paradise

Door: Wesley Betcke

Blijf op de hoogte en volg Wesley

16 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Al 7 weken. Zo lang leef ik al in het paradijs genaamd Curacao. Je raakt hier niet snel verveeld want er is altijd wel wat te doen. Ik ben vijf dagen per week aan het zwoegen van de Pop-Up Store een succes te maken. Het is een hele uitdaging om van niets iets te maken, zeker als je het zo goed als alleen moet doen. Maar ik ga er nog steeds 100% voor en doe er alles aan om m'n doel te bereiken.

Zaterdag staat het eerste waterpolotoernooi op het programma Ik train nog steeds twee keer per week mee met de 'Sharks' en heb het onwijs naar m'n zin. Naast de twee dagen per week waterpolo dat ik doe, train ik ook nog 5x per week met Rick en Rowanne volgens het T-25 programma. Bij dit programma sport je 25 minuten intensief. Zwaar maar wel lekker. Ik kom nog fitter terug dan ik dat ik hierheen kwam, nou als ik dat van tevoren had gezegd hadden ze me voor gek verklaard.

Ook mijn filmverslaving houdt niet op. Twee weken geleden naar The Equalizer en The Maze Runner geweest, deze week naar Dracula Untold en Alexander and the terrible, very bad not so good day. De ene keer zit je met z'n 3en in de bios en de andere keer zit je met z'n 10en in de bios. Altijd leuk.

Hoewel ik in Nederland normaal gesproken natuurlijk de sterren van de hemel kook, doe ik hier lekker makkelijk. Ik eet hier eigenlijk veel noodles of trek een blik knakworsten open. Gelukkig zijn er ook studenten die wel culinair koken(bedankt Rick, Ayla en Femke) en schuif ik daar zo nu en dan aan. Ideaal.

Afgelopen vrijdag was hier een nationale feestdag, dus een extra lang weekend. Daar waren we na 4 dagen zwoegen op stage wel weer aan toe. Vrijdag lekker naar Playa Forti geweest waar we van rotsen zijn gesproken en de achtervolging in hebben gezet op twee schildpadden(die we eerst nog aanzagen voor snorkelaars haha). Daarna ben ik naar Playa Lagun vertrokken om mijn nicht op te zoeken. Een gezellige middag gehad en weer spullen uit Nederland ontvangen.

Zaterdag ben ik samen met mijn nicht Angela vertrokken naar Zanzi. Heerlijk een dag geluierd, happy hour meegepakt en een prachtige zonsondergang gezien. In de avond een snel een happie gegeten bij de Mac om vervolgens naar discotheek Bermuda te gaan. Daar stond Dj Dyna op het programma. Super leuke avond gehad met iedereen. Even een matras voor mijn nicht geregeld zodat ze niet midden in de nacht terug naar Westpunt hoefde te rijden.

Zondag lekker ontbeten bij Albert Heijn en Angela weer gedag gezegd want die ging naar de bios. Met een aantal Nieuwestraat-gangers uitgebrakt bij Saint Tropez en een uur of 15.00 met Rick, Femke, Caroline en Amber naar Livingstone vertrokken. Bij dit resort verbleven de ouders van Rick. Hele aardige en gastvrije mensen wat me weer even aan thuis deed denken. Een leuke afsluiting van het weekend gehad, want maandag stond alweer voor de deur.

Het volgende weekend staat alweer voor de deur. Morgen nog een dag stage en dan ben ik weer even twee dagen vrij. Waarschijnlijk weer met Angela afspreken, want we zouden nog Leguaan eten. Hoe dan ook het beloofd weer een leuk weekend te worden.

Groeten uit het paradijs!

  • 17 Oktober 2014 - 00:35

    Petra Betcke:

    Hoi Wes,

    Leuk dat je je blog weer hebt bijgewerkt.
    Alleen het stukje de sterren van de hemel kookt is
    Voor mij nieuw haha.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je zelfs nog tijd
    hebt voor je nicht, knap hoor. Liefs mama xx

  • 21 Oktober 2014 - 21:42

    Rick Van Der Deure:

    Nooit geweten dat jij zo'n chefkok in Nederland was Wesley.
    mag je vanavond mee koken ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wesley

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5841

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Curaçao

Landen bezocht: